Τα 5 + 5 καλύτερα σνακ για άτομα με διαβήτη τύπου 2 (Α' μέρος)

Υγιείς συνδυασμοί, έτοιμοι σε μόλις λίγα λεπτά!

 

Όταν έχετε διαβήτη τύπου 2, μια έξυπνη στρατηγική για τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας είναι να σκεφτείτε σνακ με σωστό συνδυασμό πρωτεϊνών, λίπους, και φυτικών ινών που  θα σας  βοηθήσει να κρατήσετε το αίσθημα της πείνας και το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σας κατά την διάρκεια της ημέρας σε φυσιολογικά επίπεδα. «Εάν ένα γεύμα περιλαμβάνει 45 έως 60 γραμμάρια υδατανθράκων, τα σνακ θα πρέπει να καλύπτουν περίπου 15 έως 20 γραμμάρια από την ημερήσια πρόσληψη υδατανθράκων» λέει η Κάθριν Basbaum, MS, RD, κλινική διαιτολόγος στο τμήμα Καρδιολογίας και καρδιακής αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνιας.

 

1. Αμύγδαλα και αποξηραμένα cranberries

Πρόκειται για σνακ που είναι γλυκό και τραγανό, και μπορεί να συνδυαστεί με μείγμα και άλλων ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων.

Με αυτό το σνακ, ωστόσο, πρέπει να παρακολουθούμε το επίπεδο του σακχάρου γιατί και οι δύο  αυτές τροφές έχουν υψηλή θερμιδική αξία και καλό είναι να περιοριστείτε στις δύο κουταλιές της σούπας έκαστος για κάθε τρόφιμο, η οποία προσθέτει μέχρι και 20 γραμμάρια υδατανθράκων.

 

2. Χούμους με λαχανικά

Φτιάξτε αυτό το υγιεινό σνακ με περίπου το ένα τρίτο φλιτζανιού χούμους. Χρησιμοποιήστε το συνδυάζοντας  στικς από αγγούρι, σέλινο, μπρόκολο, πιπεριές, ή καρότο. Το Χούμους έχει υψηλό ποσοστό ενέργειας, αλλά προσφέρει  φυτικές ίνες και  άλλα εξίσου σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

 

3. Γιαούρτι με σταφίδες

Προσθέστε σε ένα κεσεδάκι γιαούρτι μια κουταλιά της σούπας σταφίδες για ένα λαχταριστό σνακ. Ερευνητές που παρακολουθούσαν άτομα με διαβήτη που έτρωγαν σταφίδες, μια τροφή η οποία είναι  πλούσια σε αντιοξειδωτικά αλλά και σε υδατάνθρακες διαπίστωσαν ότι οι σταφίδες δεν ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, χαμηλώνουν την πίεση και έτσι τις καθιστά ένα υγιεινό σνακ για τα άτομα με διαβήτη τύπου 2.

 

4. Κοτόσουπα με μανέστρα

Για χαλαρωτικό σνακ, πιείτε ένα φλιτζάνι κοτόσουπα στην οποία έχετε προσθέσει μανέστρα. Η μανέστρα είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες. Προσφέρει στον οργανισμό ενέργεια η οποία απελευθερώνεται στο σώμα μας αργά. Περιέχει ελάχιστες ποσότητες λίπους και είναι εύπεπτο. Είναι πλούσια σε άμυλο, αλλά περιέχει και μερικά ακόμη θρεπτικά συστατικά όπως σίδηρο, φώσφορο, ασβέστιο και βιταμίνες τύπου Β.

 

5. Σάντουιτς

Ένα λαχταριστό σάντουιτς δεν θα μπορούσε να λείψει από τα σνακ που μπορούν να καταναλώσουν άτομα με διαβήτη τύπου 2. Συστήνετε δύο φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με ψητό κοτόπουλο χωρίς την πέτσα ή με φιλέτο γαλοπούλας, με μουστάρδα ή με μικρή στρώση από μαγιονέζα light, φύλλα μαρουλιού ή άλλα χόρτα και φέτες ντομάτας, ώστε να προσθέσετε όγκο, γεύση, και να πάρετε περισσότερα θρεπτικά συστατικά από αυτό το σνακ.

 

Μείνετε συντονισμένοι για να διαβάσετε το δεύτερο μέρος του άρθρου!

 

 

euag zeukili

Ευαγγελία Ζευκιλή

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

www.lightlife.gr

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.